Projekty

Zadanie J- jak jajko
Zadanie P- pokaż jak...
Zadanie I- i do koszyczka.
Żabki wykonały zadanie "U"- ucho słyszy.
Zadanie H- historyjka logopedyczna "Dzień Pana Języczka"
Grupa Żabek wykonała zadanie projektowe D- długi wąż.
Grupa Żabki wykonała zadanie projektowe F- fryzjer
Grupa żabki A- ale plama
Grupa żabki wykonała drugie zadanie projektowe C-Celinka

PROJEKT EDUKACYJNY PROMUJĄCY ZDROWE NAWYKI ŻYWIENIOWE „WITAMINKI”

zorganizowany PRZEZ MIESIĘCZNIK „BLIŻEJ PRZEDSZKOLA”. Organizatorzy z PM.; M. Zdanewicz, A. Raś

Wyzwanie 6 - brokuł

1. Chętne dzieci ubrane w kolorze zielonym (wystarczy jeden element w tym kolorze).
2. Prezentacja przedszkolakom brokuła; rozmowa na temat kto lubi to warzywo i w jakiej formie je spożywał.
3. Poznanie brokułów różnymi zmysłami.
4. Brokułowe kolorowanki – zabawa manualna stemplowanie konturów farbami.
5. Degustacja posiłków; zupa brokułowa, brokuł do II dania.
6. Brokułowe minki – zabawa kreatywna Dzieci mogą  ozdobić brokuła,rysując jej zabawną minkę.
7. Zielona układanka- ćwiczenia pamięci wzrokowej (szeregi warzyw)
8. Zabawa czytelnicza; dzielenie nazw zielonych warzyw na sylaby i ich przeliczanie.

Rodzice

 

 

Chętni nauczyciele

 

 

 

 

 

Intendentka, panie kucharki

 

Chętni nauczyciele

 

 

A. Raś

 

 

M. Zdanewicz

Wyzwanie 5 - Cebula Celina

1. Prezentacja różnych odmian i kolorów cebuli, również szczypiorku.
2. Rozmowa o tym, kto z dzieci lubi cebulę i do jakich potraw ją dodajemy.
3. Poznanie cebuli różnymi zmysłami.
4. Wyjaśnienie powiedzenia „ubrać na cebulkę” – rozkrojenie i pokazanie warstw cebuli.
5. Przygotowanie posiłku w którym cebula pojawi się w dowolnej formie.
6. Chętne dzieci mogą się ubrać w elementy żółte lub fioletowe.
7. Chętni nauczyciele mogą założyć na parapecie hodowle cebuli ze szczypiorkiem.
8. Cebula u fryzjera – zabawa plastyczna rozwijająca kreatywność i motorykę małą.
9. Zabawa do piosenki cebula Celina.
10. Plastelinowa wyklejanka cebulowa

Chętni nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

Intendentka, panie kucharki

 

Rodzice

 

M. Zdanewicz

 

 

Chętne grupy

 

 

A. Raś

Wyzwanie 4 - Burak Bruno

1. Bordowe ubrania (wystarczy jeden zielony element).
2. Prezentacja buraka.
3. Prezentacja w jaki sposób i z jakich buraków powstaje cukier.
4. Przygotowanie posiłku, którego bohaterem jest burak.( czerwony barszcz, surówka).
5. Buraczkowe malowanki – zabawa plastyczna
Malowanie skórka buraka sylwety warzywa.
6. Buraczane to i owo – zabawa kołowa
(Dzieci siedzą w kole. Jedna osoba znajduje się w środku. Wszyscy recytują wierszyk, a na koniec osoba w środku wymienia nazwę dowolnej części garderoby. Jeżeli ktoś ma na sobie wskazaną część ubrania w kolorze buraka, musi szybko zmienić miejsce.)
Buraczany kolor wszyscy dobrze znamy,
na swoich ubraniach zapewne go mamy.
Zmieni szybko miejsce, rach-ciach, raz i dwa, ten, kto ma ten kolor właśnie dzisiaj na…*
7. Pan Buraczek – masażyk w parach
(Przedszkolaki dobierają się w pary. Jedno dziecko siedzi z przodu, a drugie wykonuje masażyk zgodnie z treścią wierszyka. Na koniec następuje zamiana w parach)
8. Degustacji frytek z buraka.

Rodzice

Chętni nauczyciele




Intendentka, kucharki


wych. A. Raś



wych. M. Zdanewicz

Wyzwanie 3 - Dynia Dana

1. Chętne dziecko przynoszą do przedszkola ozdobne dynie, do stworzycie jesienną kompozycję.
2. Ubrania dzieci na dzień dyni w kolorze pomarańczowym (wystarczy jeden element w tym kolorze).
3. Prezentacja przedszkolakom różnych odmian dyń; Zwrócenie uwagi, że niektóre odmiany dyń hoduje się wyłącznie w celach dekoracyjnych i nie nadają się do spożycia. Natomiast pięknie prezentują się jako jesienna dekoracja.
4. Degustacja zupy dyniowej oraz jej łuskanych pestek.
5. Dyniowe doświadczenia – zabawa badawcza
Dzieci: za pomocą różnych zmysłów określają cechy dyni, podają różnice i podobieństwa między poszczególnymi odmianami; układają dynie od najmniejszej do największej; segregują je ze względu na kolor i kształt
6. Omówienie wyglądu przekrojonej dyni. Wyjaśnienie, że po wysianiu pestek, które są wewnątrz, wyrastają nowe rośliny.
7. Dyniowe kolorowanki – zabawa manualna stemplowanie konturów dyń farbami.
8. Dyniowe minki – zabawa kreatywna; Dzieci mogą ozdobić wybraną dynię,rysując jej zabawną minkę.

Rodzice

 

 

 

 

Chętni nauczyciele

 

 

 

 

Intendentka, panie kucharki

 

 

 

 

 

 

M. Zdanewicz

 

 

A. Raś

 

Chętne dzieci

Wyzwanie 2 - Ogórek Olek

WYZWANIE DO ZREALIZOWANIA
1. Zielone ubrania (wystarczy jeden zielony element).
2. Osłuchanie z piosenką „Ogórek, ogórek …”
3. Prezentacja różnych odmian ogórków; szklarniowe, gruntowe.
Omówienie budowy i sposobu wysiewu ogórków.
4. Dla chętnych dzieci; obieranie ogórków; zachęcanie do podejmowania prostych czynności gospodarczych. Dorosły prezentuje bezpieczny sposób obierania ogórków z użyciem obieraka
5. Degustacja różnych odmian ogórków; surowych oraz przetworów i dań z ogórków, np. ogórki kiszone i konserwowe, mizerię, kanapki z ogórkiem, zupa ogórkowa.
6. Wykonanie sylwety ogórka – praca plastyczna techniką wydzieranki
7.Ogórek zna warzywa” – zabawa kołowa
Przedszkolaki siedzą w kole, a ochotnik „zamienia się” w ogórka i siada w środku. Wszyscy powtarzają pierwszą część wierszyka, a drugą wypowiada „ogórek”, po czym kreśli w powietrzu
kształt wybranego przez siebie warzywa. Osoba, która zgadnie nazwę warzywa, wchodzi do środka koła i zabawa zaczyna się od nowa.
8. Moda ogórkowa; ozdabianie sylwety ogórków w dowolny sposób.

ODPOWIEDZIALNI
Rodzice

 

 

 

 

Intendentka, panie kucharki

 

 

 

 

 

 

wych. A. Raś

 

 

Chętne grupy

 

 

 

 

 

wych. M. Zdanewicz

Wyzwanie 1 - Pomidor Pafnucy

WYZWANIE DO ZREALIZOWANIA
1. Obejrzenie animacji do piosenki projektowej „Nowinki z warzywniaka Witaminki”. Poznanie pomidora Pafnucego i przyklejenie jego sylwety na plakat.

2. Wyjście do szklarni – obejrzenie różnych odmian pomidorów na krzakach: pokazania środka pomidora.

3. Przygotowanie przez rodziców czerwonych ubrań ( wystarczy jeden czerwony element).

4. Pomidorowy piątek – przygotowanie przez panie kucharki posiłków, których bohaterem jest pomidor. Degustacja różnych odmian pomidorów surowych i oraz dowolnych przetworów i dań z pomidorów np. suszone pomidory, sałatka z pomidora i bazylii.

4.Wykonanie sałatki z pomidorów (pomidorki koktajlowe, cebula, szczypiorek,cytryna,oliwa z oliwek, sól, pieprz).

5. Prace plastyczne; Wykonanie sylwety pomidora – malowanie farbami, kolorowanie Pafnucego.

6. Zdjęcia

ODPOWIEDZIALNI
Wszyscy nauczyciele

 

 

 

wych. M. Hoffmann
wych. M. Laska
wych. M. Zdanewicz

 

Rodzice

 

Intendentka, panie kucharki

 

 

 

 

 

Chętne grupy

 

 

wych. A. Raś

 

Chętne grupy